tag:blogger.com,1999:blog-7479728111684596610.post4609452482056347936..comments2023-09-01T14:02:08.646+02:00Comments on Chochlik drukarski: (14) Nienasycenie czy przesytchochlikhttp://www.blogger.com/profile/07115813935126308193noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-7479728111684596610.post-44479054769152426282012-12-20T09:58:41.452+01:002012-12-20T09:58:41.452+01:00Świetny wpis i bardzo umiejętne zwrócenie uwagi na...Świetny wpis i bardzo umiejętne zwrócenie uwagi na ten aspekt. Dobór wysokiej jakości farb drukarskich, a także papieru to kwestie najistotniejsze, gdyż tylko one mogą zapewnić odpowiednią jakość wydruku i zapobiec potencjalnemu nienasyceniu bądź przesyceniu kolorów wydruku.Ingahttp://www.mhp.com.pl/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7479728111684596610.post-6748757234209517592011-11-16T22:45:27.890+01:002011-11-16T22:45:27.890+01:00W Corelu owszem, można nadrukować biel, ale jak ma...W Corelu owszem, można nadrukować biel, ale jak ma się włączony widok dokładny, to widać, że coś jest nie halo... <br /><br />Daria StolarskaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7479728111684596610.post-49246091425254111492011-11-10T00:33:16.367+01:002011-11-10T00:33:16.367+01:00System preflight wychwyci zarówno tekst jak i obie...System preflight wychwyci zarówno tekst jak i obiekt wektorowy... z tym nie było nigdy problemu.<br /><br />Co do Indesigna masz świętą rację... jeśli obiekt był linkowany to "ograniczenie" programu nic tutaj nie pomoże.<br /><br />GrzesiekAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7479728111684596610.post-80265015882013777362011-11-10T00:28:41.386+01:002011-11-10T00:28:41.386+01:00Pit Stop, którego używam radzi sobie z tekstami, k...Pit Stop, którego używam radzi sobie z tekstami, które maja nadruk białego, ale jeśli tekst zamieniony na krzywe to już tego chyba nie wychwyci.<br />Zdarza mi się niestety dostawać prace z nadrukiem białego robione w Indyku. Próbowaliśmy zasymulować taką sytuację, ale jakoś nam nie wyszło. <br />Być może dochodzi do tego gdy importuje się trefny obiekt z innego programu.Chochlik wewnętrznyhttps://www.blogger.com/profile/09988936186926380311noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7479728111684596610.post-1390655877004618752011-11-10T00:11:06.548+01:002011-11-10T00:11:06.548+01:00Na szczęście informacja o TIL jest zapisana w prof...Na szczęście informacja o TIL jest zapisana w profilach kolorystycznych... większym problemem jest jak wspomniałeś nadruk białego, nie będącego kolorem spotowym. Programy graficzne różnie radzą sobie z tego typu sytuacją:<br />InDesign nie pozawala nadać atrybutu overprint dla "cmykowej bieli"...Illustrator wyświetli ostrzeżenie...natomiast Corel bez żadnych oporów nada taki atrybut dla obiektu o wypełnieniu 0/0/0/0...<br /><br />Weryfikacja tego typu atrybutów dla białych obiektów jest jednym z podstawowych testów większości systemów preflightingowych... w wielu systemach prepress istnieje możliwość automatycznej korekty takich obiektów.<br /><br />pozdrawiam<br />Grzesiek NowakAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7479728111684596610.post-79394639441848519732011-10-31T05:10:24.480+01:002011-10-31T05:10:24.480+01:00W pierwszym porywie mój rozum wykrył pewną niekons...W pierwszym porywie mój rozum wykrył pewną niekonsekwencję. Najbardziej chłonny jest papier gazetowy, a stosuje się najmniejsze nafarbienie a dla powlekanego, który farby nie lubi, największe?<br />Później wykombinowałem, że chodzi o korelację kolorystyczną dla różnych podłoży, czy dobrze myślę?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7479728111684596610.post-75552566424354933852011-09-28T22:18:36.966+02:002011-09-28T22:18:36.966+02:00zetknąłem się też z nazwą TAC (Total Applied Colou...zetknąłem się też z nazwą TAC (Total Applied Colour). najwyższy świadomie zastosowany limit nafarbienia o jakim słyszałem, to 360%. praca była przeznaczona do druku na Romayorze, papier miał czas przeschnąć między przebiegami :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7479728111684596610.post-11875925408505645872011-09-28T21:21:00.925+02:002011-09-28T21:21:00.925+02:00Jeśli chodzi o wysoki TIL to od pewnego czasu może...Jeśli chodzi o wysoki TIL to od pewnego czasu możemy sobie na to pozwolić bo mamy supernowoczesną, nowiutką maszynę drukarską B1 - ROLAND 700. :)Chochlik wewnętrznyhttps://www.blogger.com/profile/09988936186926380311noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7479728111684596610.post-44469548058621791522011-09-28T21:06:16.222+02:002011-09-28T21:06:16.222+02:00Trochę za duże to TIL.
Przynajmniej dla kredy.
Pol...Trochę za duże to TIL.<br />Przynajmniej dla kredy.<br />Polska nie Europa, i raczej bezpiecznie stosować 300%... Ryzykujemy tylko tym że czerń w cieniach zdjęcia nie będzie tak ciemna jak przy 330%, ale zyskujemy to, że cienie będą widoczne.<br />Różnice w czerni dostrzeże tylko stary wyjadacz...<br />Ja bym jednak stawiał na ISO Coated v2 300%, a nie ISO Coated v2 (bądź fogra39)<br />Oczywiście Pańska drukarnia może sobie radzić z 330% - i jakbym miał takie wytyczne to bym tak zrobił, ale mało która drukarnia sobie z tym radzi.<br />Dla mnie bezpiecznie jest 300%. Wolę spokój ducha niż kapkę głębsze cienie...<br />PozdrawiamAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7479728111684596610.post-64551534539002161812011-09-21T20:14:25.712+02:002011-09-21T20:14:25.712+02:00Z zainteresowanie to przeczytałam. Takie fachowe a...Z zainteresowanie to przeczytałam. Takie fachowe a tak ciekawie napisane. I zaraz zaczęłam się zastanawiać jak to jest z tą naszą cytrynką z Dnia Dobrego Słowa. Ona wygląda na tych ulotkach bardziej naturalnie, lepiej niż na ekranie... Ale może to tylko ja tak uważam. Czy to tak miało być, czy to jest jakoś związane właśnie z papierem? Pozdrawiam. IMOIwona Majewska-Opiełkanoreply@blogger.com